vrijdag 24 november 2006

De (oude) nieuw haven

Als ik het plan over de nieuwe haven lees dan word ik dol enthousiast! Natuurlijk weet ik dat alle plannen tijd nodig hebben om verwezenlijkt te worden. In 2014 ben ik gepensioneerd, misschien heb ik dan weer tijd om wat vaker naar Stad te komen. Wat zou ik het geweldig vinden om dan in alle rust te recreëren aan de Stadse haven en als ik dan ook nog met mijn scootmobiel op de dijk kan komen en genieten van het uitzicht op het Haringvliet dan kan mijn oude dag niet meer stuk. In de jaren '50 woonde ik met mijn ouders en oudste broer aan de Haven. We woonden op een etage boven mijn grootouders, naast café Smits. We keken over de nieuwe dijk en sluis heen altijd het Haringvliet op. We zagen de buien komen en gaan, we kenden de onweerskoppen boven het Haringvliet en wisten precies wanneer ze over waren of terugkwamen. Dat is ook de reden en nostalgie waarom ik altijd bij een bezoek aan Stad naar de Haven en de Dijk bij de sluis wil. Kom op "Stad op Stelten" vecht ervoor om het toegankelijk te maken voor mensen die rust zoeken maar ook voor de ouder wordende Stadtenaren! Succes!!
Janny

Geen opmerkingen: