woensdag 15 november 2006

Honing van de fam. van der Ham uit de Sterkstraat

Hoe kom ik aan echte Stadse HONING?
Ik weet dat een bij een vliegwijdte van 12 km heeft, dat is 6 km heen en 6 km terug. Logisch denkend, als ik dus honing van een bijenkorf uit Stad eet dan heb ik zuivere honing. 6 km naar 't noorden ligt Tiengemeente, 6 km naar 't oosten kom je ook niet verder dan den Bommel, 6 km naar 't zuiden zit je in de regio Nieuwe Tonge en 6 km naar 't westen zijn we ook niet veel verder dan Middelharnis Havenhoofd (Nieuw Zeeland). Aangezien ik van puurheid, echtheid en zuiverheid etc. hou dacht ik toen ik afgelopen zaterdag door de Sterkstraat liep en het uithangbord "Honing te koop"aan de woning met de naam v d Ham zag 'BINGO', Stadse honing, die is voor mij, ik neem tenminste aan dat de bijenkorf van de fam. v d Ham op Stad staat. Natuurlijk bel ik aan, 1x, 2x, 3x, 4x, de bel stevig ingedrukt houden want er zit een manspersoon in de luie stoel in de kamer. Hij kijkt televisie, tenminste ik neem aan dat hij kijkt maar ik kan zijn ogen niet zien want hij zit met zijn rug naar het raam. Hij kijkt naar het schaatsen rijden, ik wilde niet op het raam kloppen om hem niet te storen bij de spanning van de wedstrijd. Dus loop ik zoals een echte Stadtenaar betaamt achterom (mooie tuin overigens maar waar zijn de bijenkorven), ook hier geen teken van leven. Teleurgesteld loop ik verder, dan maar geen Stadse honing. Nu 4 dagen verder zie ik dat mijn laatste honingpotje uit Italië nog slechts 4 cm honing bevat en dan is mijn voorraad op. Zaterdag haal ik hier nog wel mee want dan kom ik weer op Stad en ik neem me nu voor dat ik weer bij de fam. v d Ham ga kijken - ik denk dat ik ze niet ken, import?- Mochten de v d Hammen dit lezen of horen, ik wil zeker 4 potjes! Bij deze gereserveerd!
Janny

3 opmerkingen:

Ancilla zei

Janneke welkom in de wereld van de weblogs. Nu ben je verkocht...... de verslaving is geboren.
Leuk om te verhaaltjes te lezen, ik ga je volgen.
Groetjes,
Ancilla.

Janny zei

Hoi Ancje
Ja, kun je ook iets leren van het plattelandsgevoel
Hukje Janny

Ancilla zei

Janneke, plattelandswiefke ..... hukje terug.