zondag 19 november 2006

Honing



Beloofd is beloofd dus afgelopen zaterdag bel ik weer aan bij de fam. van Ham in de Sterkstraat (Tuindorp) om de enige (denk ik) echte Stadse HONING te kopen. Nu werd er gereageerd op de bel en dhr. van Ham deed open. Ik was me bewust van het feit dat ik beloofd had 4 potjes te kopen ... maar wat ik wist en van Ham niet wist, dat Herman Maas de afgelopen week al 2 potjes bij mijn moeder gebracht had. Let wel, 1 potje uit Stad en 1 potje uit Oude Tonge. Ik ben nu eenmaal uit op zuivere honing, ik gebruik het op brood en verder bij alles waar 'suiker' vermeldt wordt (suiker gebruik ik nooit). Dus ik ga voor Stadse HONING en koop nog 2 potjes, later zal ik vertellen hoe ze smaakt want ik ken honing uit de Randstad, uit Arizona, uit Italië en van AH. In mijn laatste potje uit Italië zit nog 2 cm, als die op is begin ik aan de Stadse HONING. Terug naar dhr. van Ham, ik vraag hem; "Waar staan je bijenkorven want ik ben bij je in de achtertuin geweest en zag daar geen -korven staan. Dhr. van Ham heeft bijenkasten aan de buitenkant van de dijk staan, bij het stukje gors van het Staatsbosbeheer. Ik denk dat is zuiver! Vandaag (zondag) loop ik op de dijk, volgens mij de Stoofdijk maar mijn zus weet me later te vertellen dat het tegenwoordig allemaal Zeedijk heet ! ? Ik loop op de - dijk en kijk voortdurend richting Haringvliet en zoek naar bijenkorven/-kasten. Enkele mensen op Stad had ik er al naar gevraagd maar ze konden mij niet vertellen waar de - kasten staan dus ga ik zelf zoeken. En... ja hoor, even voorbij de boerderijen ( Wagner en van Gurp) vlak voor de bocht naar rechts zie ik (denk ik) een groene bijenkast. Ook fotografeer ik (met telelens) de kast en vanavond thuisgekomen vergelijk ik mijn foto met de foto op het etiket...nee... heel anders... enne... ik durf het toch niet aan om mijn foto te publiceren, het is vast wat anders... maar ik ga nog weleens zoeken. In ieder geval het kan niet anders of ik moet zuivere HONING hebben, over de smaak vertel ik later meer.

Janny

Geen opmerkingen: