maandag 4 december 2006

Bruunslop

Het zit me dwars, het kleine donkere steegje tussen de Achterdijk en de Voorstraat. Op z'n Flakkees hadden en hebben we het altijd over 't Bruunslop, iets wat mijn moeder me vandaag nog telefonisch bevestigde. Ook zij kon me helaas niet vertellen waar de benaming Bruunslop vandaan kwam, ze had er overigens nog nooit bij stil gestaan. Nu blijft voor mij de vraag; "Vertalen we 'Bruunslop' in het ABN als 'Bruinslop' of is het één van de Flakkeese benamingen die gewoon niet te vertalen is. Bruinslop werd het in ieder geval nooit genoemd. Doordenkend op de benaming 'Bruunslop', want zo heet het slop echt! Kan het mogelijk ook een oud Flakkees woord zijn wat doet denken aan 'guur'/ ' eng'. Zeker weten doe ik het nog steeds niet misschien kan Herman Maas nogeens langs alle echte oude Stadtenaars om naar de oplossing te zoeken want deze groep leest de Web niet!

Geen opmerkingen: