vrijdag 7 september 2007

De maker wordt geheimzinnig verzwegen

Vandaag de laatste keer dat ik over mijn bevindingen op de Stadsedag van 2007 schrijf. De Stadsedag heb ik voor de eerste keer ervaren en ik vond het echt leuk, 'as ouwe Stadtenaer ha'k bezonder genoten'. Ware het niet dat ik zo vreselijk graag wil weten wie de home made (thuis gemaakte) bramenjam gemaakt heeft? In een kraampje voor verenigingsgebouw 'het Anker' werd door juffrouw Suus de hierboven afgebeelde bramenjam aangeboden. Op mijn vraag wie de jam gemaakt heeft, kreeg ik een duidelijk doch onbevredigend antwoordt; "De jam is geschonken en door iemand gemaakt van bramen uit eigen tuin en ik ga niet zeggen wie de schenker is". Natuurlijk liet ik het hier niet bij zitten en deed ik nog een poging....."Als ik iets koop wil ik toch weten waar het vandaan komt". Nee hoor, de maker en schenker wordt geheimzinnig verzwegen. Dat maakt mij natuurlijk nog nieuwsgierig en ik doe nog een poging; "Flipje uit de Betuwe , Hero, Bonne Mama, de ambachtelijke boer de Zandroos uit Afferden, allemaal zetten ze hun naam op het potje, waarom mag ik dan niet weten welke ijverige Stadse (ik neem aan dat het een Stadse is) deze waarschijnlijk voortreffelijke bramenjam gemaakt heeft. Juffrouw Suus is onvermurwbaar en verraadt het grote Stadse geheim niet............ik ben dus koppig en koop de bramenjam NIET ! Wie weet, misschien leest de maker mijn blog dit en wil zich alsnog bekend maken, dat kan eventueel via mijn email (dan komt het niet op de blog) jannymackloet@kpnplanet.nl Want dan kom ik alsnog een potje halen.........
Janny

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik durf het je bijna niet te bekennen Janny ....


:)

Groetjes van ...
Ancilla

Janny zei

Ancje

Ik weet dat je liegt....en dat je me......
Maar als jij dat zo wil dan verwacht ik van jou morgen op werk een potje zelf gemaakte bramenjam...jammie
Trusten Janny

Ancilla zei

Ik zei toch niets ...
ik wilde alleen maar zeggen dat ik het ook niet wist.
Gaan we morgen weer gezellig werken? Ik zal niet meer zo serieus doen ook al heb ik het zoooooooooo ontzettend druk :))
Gezellige avond en tot morgen
Ancil.

Ancilla zei

En wie was toch de maker van die overheerlijke vijgenjam die ik vanochtend op mijn cake kreeg?
Het water loopt me nu weer in de mond als ik er aan denk ... jammie was het Janneke!!!
Wanneer heb je weer iets te vieren?
xx