maandag 1 oktober 2007

Wat kruudplaetjes teweeg kunnen brengen!

Wie kan Irene helpen?
Beste Janny,
Ik las je weblog, omdat ik op zoek was naar wat achtergrond informatie over de kruudplaetjes. Voor mijn studie heb ik informatie over het ontstaan van de koekjes en ik hoop dat jij mij dat kan geven. Ik hoop op een reactie Vriendelijke groet, Irene van Ooijen
Beste Irene,

Wist ik het maar!......
Het enige wat ik weet van 'kruudplaetjes', is dat mijn moeder ze vroeger weleens bakte in een koeke(n)pan en dat het iets met nostalgie en ouderwetse gezelligheid te maken heeft, althans zo voelt het bij mij.
Op mijn weblog heb je kunnen lezen dat mijn moeder er wat anders over denkt, ze was er volgens eigen zeggen niet zo goed in om ze te bakken. Mijn moeder is nu 82 jaar (ik ben 58) Ondanks dat mijn moeder nu zegt dat ze er niet zo goed in was, heb ik er waarschijnlijk nostalgische herinneringen aan. Bakker Bienefelt uit Middelharnis bakt ze nog steeds en daar zijn ze dan ook te koop.

BIENEFELT'S BAKKERIJ
BEN. ZANDPAD 15
3241 GX MIDDELHARNIS
Tel. 0187-48 25 07
Fax.0187-48 2345

Bakkerij Bienefelt
Als ik in Middelharnis kom dan koop ik ze altijd, misschien kan deze bakker je verder helpen!

Succes en groet van Janny Mackloet

P.S. Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de resultaten van je onderzoek, wil je mij hiervan deelgenoot maken?

1 opmerking:

Ancilla zei

Janneke, heb jij ze nu nog steeds niet zelf gebakken?
Valt me tegen hoor .....

tot vrijdag en trusten voor nu.
Ancil.