zondag 2 december 2007

Ontmoeting met sportieve (oud) Stadtenaren











Ja, zelfs (oud) Stadtenaren deden mee aan de Snertwandeltocht zaterdag 1 dec. vanuit Ouddorp. Ons dorp laat zich hier ook van de sportieve kant zien. Het was weer een treffen van (oud) Stadtenaren. Jan Saarloos was er bij zoals ook Jan van Eck en Anneke Trommel en natuurlijk mijn zus en ik en misschien ook nog wel Stadtenaren die ik niet gelijk herkende, mijn excuus hiervoor maar het was een toevallig treffen. Sinds de Stadse dag heb ik een leuk lijntje met Jan van Eck, zijn zoon speelde toen muziek op de Voorstraat en in hem herkende ik Jan terwijl ik toen Jan als zodanig niet herkende. Maar vanaf die dag noemt Jan mij 'Janny Blog'. Met veel plezier meld ik dan ook dat de Stadse Jantjes een mooi looptempo hebben met mooie gespierde benen en kontjes want Neli en ik hebben daar natuurlijk zolang we het bij konden benen van lopen genieten. Het was wel vreemd dat ze regelmatig voor ons liepen en dan een tijd later ons weer inhaalden en toch waren wij eerder bij de snert.????? Mijn moeder vond het overigens geweldig dat haar overbuurman = Jan Saarloos in dezelfde tocht te vinden was als haar 2 dochters! Het was echt weer een ons kent ons gevoel. Tijdens het verorberen van de snert bleek het dat Anneke Trommel bij ons aan tafel zat. Ik maar kijken en dacht is ze het of is ze het niet. Anneke had het blijkbaar in de gaten en vroeg op een gegeven ogenblik; "Herken je mij nog Janny?", waarop ik reageerde; "Ja, volgens mij ben jij Anneke Trommel, op de Stadse dag heb ik je broer Huib nog gesproken en ook je moeder zie ik regelmatig bij mijn moeder". Natuurlijk was dit weer voldoende voor het opwekken van het Stadse gevoel. Aan dezelfde snerttafel zat ook ene Anneke, zij herkende mij nog van toen ik 10 jaar was, ik was blijkbaar nog niets veranderd! Zij bleek een nicht te zijn van Agaat en Kees van Dabbe waar ik in mijn jeugd weleens kwam en zij blijkbaar ook.........jullie begrijpen dat ik voorlopig nog op Flakkee blijf wandelen.

Geen opmerkingen: