woensdag 14 februari 2007

Laat het dorp, dorp blijven!

Elco Brinkman, links op de foto in 1953 en ja, ik kijk hem aan! Het bewijs dat Elco Brinkman zijn eerste levensjaren net zoals ik op Stad doorbracht. Het is een 'close-up' uit de foto van het advocaat-eieren delen na de watersnoodramp van 1953, een foto waar ik trots op ben want ik sta tenslotte naast de enige echte Elco Brinkman. Wat was het leuk en interessant om te lezen dat ook Elco zich nog druk maakt over de infrastructuur van Stad. Volgens mij komt dat toch gewoon door het Stadse gevoel wat bij geboorte meegegeven wordt en wat dus in de genen zit. Ik citeer Elco; "Zet je stoel in zo'n kern en kom niet met tekentafelplannen zoals de vinexwijken in de afgelopen jaren". Graag zou ik met Elco net zoals in 1953 samen op de Molendijk van Stad in een stoel gaan zitten want ik ben nu waarschijnlijk op een leeftijd dat ik me dat zal herinneren want het plaatje van 1953 daar herinner ik me niets van! Natuurlijk hoop ik dan dat de projectontwikkelaar die achter het koelhuis wil gaan bouwen er toch geen vinexlocatie van maakt (het zou dan overigens wel een mini-vinex locatie moeten worden) Als ik aan een vinex locatie denk dan denk ik aan Leidschenveen en Ypenburg en zoiets mag je toch niet wensen op Goeree en Overflakkee. En wat het verkeer betreft, laat dat Stad nou maar gewoon links laten liggen, als je er niet moet zijn wat zal je er dan zoeken! Dat geeft alleen maar rust-verstoring, op de Zeedijk willen we toch geen files! Laten we netzoals Elco Brinkman wensen en ervoor werken dat het dorp voor de toekomst behouden blijft! "Laat het dorp, dorp blijven!".

2 opmerkingen:

Ancilla zei

Go Janny Go!
Op de Barrikaden voor Stadt. Als je handtekeningen nodig hebt, ik teken wel hoor!
Maar je hebt helemaal gelijk, Leidschenveen en Ypenburg zijn eigenlijk zulke moderne wijken en ik hoop dat ze niet van plan zijn om daar van diezelfde mini-lokaties te maken in de stijl van deze twee wijken. Dat staat niet echt geloof ik.
Zet m op meid!!

:)
Groetjes
Ancilla.

Anoniem zei

Het dorp moet mee in de vaart der volkeren. Een dorp zonder winkel is geen dorp.