donderdag 1 maart 2007

Kokkerellen met Stadsweb!

Had ik toch gehoopt om allemaal oud Stadse en/of Flakkeesse recepten tegen te komen in de rubriek "Kokkerellen met Stadsweb". 'k Heb het nu een paar keer afgewacht maar waar blijven nu die echte streekrecepten. Mijn gedachten gaan naar 'Kruudplaetjes, Klapstuk met Peren, Gekookte verse worst, Wentelteefjes, Aerpels mit mosterd...................enz. Helaas ik ken de geuren, ik ken de smaken maar niet de recepten!
Wat geeft Stadsweb mij, alleen maar moderne recepten, best wel lekker maar die vind ik in elk kookboek, ik had zo gehoopt op de oude streekrecepten mmmmm misschien leest de auteur van Kokkerellen met Stadweb ook mijn weblog...........en komen die recepten alsnog....ik houd moed en blijf kijken......."Eet smakelijk!"

5 opmerkingen:

Anoniem zei

"[...] een paar keer afgewacht [...]"
Er staan nog maar twee recepten en die eerste leek me toch een behoorlijk streekrecept. Misschien gewoon bij u onbekend?

En daarbij: wat niet is kan nog komen, geef het tijd en willicht komen de recepten die u zou verwachten weldegelijk voorbij.

Anoniem zei

Stuur ze in zou ik zeggen!!!

Ancilla zei

Beste Janneke,

U vraagt en wij draaien:

Voor heel veel 'kruudplaetjes':
1 pond witte bloem
1/2 pond margarine smelten
1/2 pond basterdsuiker
1 ei
1 a 2 theelepels rommelkruud* (mag ook kaneel of speculaaskruiden)

Dit mengen tot een deeg. Met het deeg balletjes rollen en dan plat slaan tot schijfjes met een diameter van 5 cm.
Bakken in de koekenpan (hoeft geen boter meer in, want er zit al een 1/2 pond in).
Gouden tip: niet weglopen bij de koekenpan, want ze bakken snel aan!

Succes hé!

* 'rommelkruud' = rommelkruid; niet te verkrijgen bij AH of andere supermarkten, maar bij de betere winkels op het gebied van kruiden, zoals bijv De Tuinen of bij de apotheek of drogist..

Janny zei

Zie www.jannekes.nl voor een ander kruudplatjes recept dus nu weet ik het nog niet...snik snik

Ancilla zei

Ik ook niet Janny, ik heb dit recept ook maar gepikt van internet. Ik weet niet eens wat kruudplaetjes zijn ....