dinsdag 23 januari 2007

1964 FLUZI


Haringvlietbrug 1964
FLUZI, Flakkee Uit Zijn Isolement. Natuurlijk was ik erbij, bij de opening van de Haringvlietbrug. We hadden er heel wat voor over, toen de brug geopend werd was de autoweg het eiland op nog niet klaar. We moesten lopen van Den Bommel - van het einde van de Schaapsweg naar de brug. We hadden het ervoor over en natuurlijk ook al geoefend met de gymvereniging. Het zat toen al in de benen, ik loop nu nog veel, ik noem mezelf dan ook een Lange Afstands Wandelaar. Het doet me dan ook goed om op Stads Web te lezen dat er toch weer plannen zijn om een avondvierdaagse te organiseren. Als ik zoiets lees dan ben ik stiekem trots op de Stadtenaren omdat ik weet hoe moeilijk het is om vrijwilligers te krijgen die zich voor dit soort evenementen in willen zetten. Zelfs in Leidschendam, wat toch vele malen groter is dan Stad, is het voortbestaan van een avondvierdaagse onzeker. Kom op Stadtenaren, laat weer zien waar een klein dorp groot(s) in kan zijn. Ergens moet ik nog een medaille hebben van de wandeltocht die in 1964 georganiseerd werd onder de naam FLUZI wandeltocht, we liepen voor de ontmoeting met de overkant onze wereld werd groter. Die medaille ga ik zoeken en kijken of k hem kan scannen zodat ik hem opnieuw aan iedereen kan laten zien. Zijn er nog meer Stadtenaren die de FLUZI medaille nog hebben? We liepen toen met de gymvereniging DOTO!

1 opmerking:

Ancilla zei

En toch Janneke, zou je ook eens met een niet Stadse Log moeten beginnen voor jezelf (en voor je lezers natuurlijk ... moi bijvoorbeeld)

Denk er eens over na!

Groetjes
Ancilla.