dinsdag 2 januari 2007

Ze waren er (bijna) allemaal

Nieuwjaars-dag, om half 1 kwam ik bij mijn moeder aan.
De Wittenhorststraat stond dubbelzijdig vol geparkeerd….fijn…., tenminste veel mensen die deze eerste dag bezoek krijgen. Dat zag er even niet naar uit want vanaf het Hellegatsplein reed ik maar alléén richting Flakkee maar van het eiland af was het file-rijden, we trokken dus de conclusie dat Flakkee leeg liep. Gelukkig niet dus want we hadden een parkeerprobleem wat we om de hoek weer oplosten. Bij mijn moeder zat en stond de kamer stampvol, de reserve stoelen waren van het zolder afgehaald en de jeugd zat op de grond. Tjeetje….wat veel en dit is alleen maar ons gezin. Vier kinderen met aanhang bijna alle kleinkinderen, alleen de kleindochter uit Duitsland en mijn 2 zoons met aanhang en kinderen waren er niet. Zelfs de achterkleinkinderen waren er…. 4 van Ernst Jan en later kwamen er ook nog 2 van José. Eind van de middag liet ik mijn moeder achter met een voldaan gevoel. Bedankt broers, zus, neven en nichten! Ik reed naar huis, de wind was wat bedaard, de schuimkoppen op het Haringvliet waren er niet meer en dacht aan mijn beide zoons. De oudste met aanhang (vrouw en drie kinderen) waren niet bij oma. Mijn jongste woont met aanhang in Rotterdam, hij belde mij in de nieuwjaarsnacht nog laat op (of vroeg) vanaf het Hofplein in Roterdam….hij ligt nu vast nog te slapen en droomt van zijn familie die hij vandaag even niet zit zitten. Terug in Leidschendam eerst nog even langs het bejaardenhuis om ook het echtpaar wat aan onze zorg toevertrouwd is een gelukkig en gezond 2007 te wensen. Wij waren de enige die hen een nieuwjaarswens kwamen brengen, er is verder geen familie of vriend dus ook daar waren wij allemaal……….!!!!!!!!

2 opmerkingen:

Ancilla zei

Janneke, ik snap je laatste zin niet zo heel erg. Ook daar waren wij allemaal?

Triest is het he, niemand die nieuwjaar komt wensen, dit echtpaar is gezegend met zulke goede vrienden als jullie!

Trusten en tot morgen.
Ancilla.

Janny zei

Ja, Ancje, ook daar waren wij allemaal alleen allemaal was alleen Netty en ik. Voor de een is allemaal veel en voor de ander weinig.
Groet
Janny