maandag 29 januari 2007

Unieke foto's watersnoodramp februari 1953

Den Bommel; "Een marinier met een aangespoeld harmonium oftewel een rietorgeltje.
Ik citeer een persbericht geplaatst op 26 januari 2007 in het AD Haagsche Courant; "Het ANP heeft honderden nog nooit gepubliceerde foto's gevonden van de watersnoodramp in 1953. De met moderne technieken opgekalefaterde beelden zijn voor iedereen te bestellen". De gevonden foto's zaten onder het stof en de krassen. Het fotoarchief heeft de ruim 250 foto's ingescand en gerestaureerd. Bij deze bewerking zijn de beelden duidelijker geworden. Bijna 54 jaar na de ramp, zijn de teruggevonden beelden voor iedereen te zien en te bestellen via de website www.anpfotoarchief.nl kies als trefwoord 'watersnoodramp 1953'. Als je een beetje handig bent met de computer dan kun je de beelden ook (gratis) downloaden en opslaan in je eigen computer, mij is het gelukt zoals ik u laat zien. Onder een luchtfoto van Achthuizen en een foto van vernielde woningen bij het 'stroomgat' in den Bommel.

2 opmerkingen:

Ancilla zei

janneke, je hebt nog een fan zie ik .........

:)

Ancilla zei

Dat is gek Janny, ik had toch echt een comment geplaatst. Nu heb ik geen problemen meer op mijn log met het plaatsen van comments, krijg ik het bij jou ......

Groetjes,
Ancilla.

ps die comment hou je te goed!