woensdag 22 november 2006

Opoe Knape

Ria v d Mast - Braber, ook een oud Stadtenaar doet mij herrinneren aan de tijd dat ik via de thuiszorg werkte bij haar opa en oma. De generatie van Ria, dus ook de mijne benoemt oma als opoe. Opa Knape was een bekend Stads figuur betreffende de kopij van het "Eilanden Nieuws", veel lettertjes voor weinig centen zei Knape altijd. Ria reageerde op mijn weblog wat me erg goed deed, ze vond de stukjes over Stad erg leuk. Ja, onze afkomst verloochend ons niet! Via de weblog van Herman Maas vond ik haar foto, ook zij bezocht de fototentoonstelling op Stad, ik zou na ruim 20 jaar haar niet herkend hebben, al lijkt ze op haar moeder - Annie Knape-. Terug naar opoe Knape, ik werkte bij opa en opoe Knape via de thuiszorg. Eenmaal per week kwam ik om de huishoudelijke verzorging te doen, oftewel stofzuigen soppen, stoffen enz. Opoe Knape leeft in mijn herrinnering voort, ze vond het zo belangrijk dat alles wat ik afstofte weer precies op dezelfde plaats teruggezet werd. Ik moet u zeggen het lukte mij aardig en als beloning of ik zie het meer als herrinnering bij mijn vertrek kreeg ik van opoe Knape een schoteltje (volgens mij zonder waarde) met voor mij veel waarde. Tot de DAG VAN VANDAAG STAAT HET BIJ MIJ IN MIJN CURIOSITEITENKAST. Ik zal het u niet onthouden.... hierbij de afbeelding:
Janny

1 opmerking:

Ancilla zei

Ik zag dat ook aan jou een vehaal gewijd was door een Stadtenaar, you is popi Janneke!!

Groetjes,
Ancilla